החשיבות של ייעוץ כלכלי 

ייעוץ כלכלי 

כל אדם שמקים עסק מעוניין שהוא יהיה רווחי ועושה כל שניתן כדי להגיע לכך. עם זאת לרבים מבין בעלי העסקים אין מספיק ידע באופן ניהול העסק ובטיפול בנושאים הפיננסיים הקשורים אליו. יש כאלו שסומכים על המזל, אומרים שהכול יהיה בסדר ולצערנו חלק מהם קורסים ומגיעים לפשיטת רגל. לעומת זאת בעלי עסקים אחרים מבינים שאין להם מספיק ידע ולכן עליהם לרכוש את הידע הרלוונטי באמצעות ייעוץ כלכלי ולהתנהל על פי ההנחיות המקצועיות שהם יקבלו. 

בכל עסק יש רבדים רבים ולכן ייעוץ כלכלי שמעניק איש המקצוע הוא פרטני ותואם את התמונה הכלכלית בכל עסק. אם מדובר לדוגמה בחברה לשיווק נדל"ן בתל אביב אשר שוכרת משרד הממוקם במיקום מצוין שהוא פריים לוקיישן כמו שדרות רוטשילד ובעל הנכס מציע לו אפשרות לרכוש אותו יש לשקול זאת מכמה היבטים. היועץ הכלכלי מבצע את מלוא התחשיבים הכוללים את ההון העצמי שיש להשקיע, את סך המשכנתא ואת ההתחייבות לתשלום החודשי בהתאם לתזרים המזומנים. נקודת המוצא היא קבלת דוח של שמאי מקרקעין בתל אביב אשר יבדוק את הנכס ויכריע מהו ערכו בשוק. רק אם בעלי הנכס מבקשים סכום כספי שתואם את דוח השמאי, אפשר לקדם מהלך זה. 

ייעוץ כלכלי למפעלים 

מפעלים יצרניים משווקים את תוצרתם בעצמם או באמצעות חברת ההפצה והם עושים כל שניתן כדי שהלקוחות יאהבו מוצר זה ולכן ירכשו אותו לעיתים תכופות. אם מדובר במפעל המייצר מזון כמו שימורים, חטיפים, ממתקים, מזון קפוא, מוצרי חלב ועוד, תמיד יש מוצרים שיש להם דרישה גבוהה ומוצרים אחרים שיש להם דרישה נמוכה יותר.

כאשר הדרישה היא גבוהה והמפעל שעובד 24 שעות ביממה אך אינו מסוגל לספק את מלוא ההזמנות, במסגרת ייעוץ כלכלי נשקלת האפשרות להקים קו ייצור נוסף. זה יקרה במקום קו ייצור אחר של מוצר שהדרישה שלו היא קטנה, או לחלופין להוסיף עוד קו ייצור. 

נושא זה כרוך בעלויות כספיות ולכן איש הפיננסים בוחן את ההשקעה הכספית מול הגדלת ההכנסות בעקבות מהלך זה ובהתאם לכך וליכולת הכלכלית של העסק מתקבלת ההחלטה אם כדאי לבצע שינוי זה, או שהוא מסוכן מדי כלכלית. 

שמירה על מסגרת האשראי בבנק 

אחד הנושאים החשובים ביותר בכל עסק הוא שמירה על מסגרת האשראי שנקבעה על ידי הבנק ללקוח. כל חריגה ממסגרת זו עלולה ליצור בעייתיות לגבי המשך הדרך ולכן בעל העסק אמור להיות ערוך לכל תרחיש. במסגרת ייעוץ כלכלי בונה היועץ תזרים מזומנים לכמה חודשים קדימה וכך אפשר לראות מראש אם יש כשלים כלשהם, כדי למצוא עבורם פתרונות נקודתיים כמו הלוואה, ניכיון המחאות מעותדות ועוד. 

פיתוח עסקי 

המטרה של כל עסק היא לא לקפוא על שמריו אלא לפתח ערוצים חדשים שיקדמו אותו. כאשר מלווה את העסק יועץ כלכלי מנוסה הוא רואה את הדברים באופן רוחבי ומעניק ייעוץ כלכלי ליישום המהלכים הנדרשים. 

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא